Vandaag had ik een ‘Phase check’, een soort tussentoets, om te kijken of het vliegen op instrumenten voldoende goed gaat om door te gaan met een nieuwe serie vliegopdrachten van de vliegschool. Het was goed om weer even ‘bijgeslepen’ te worden (en goed genoeg om door te gaan met de nieuwe vliegopdrachten om ervaring op te doen met het vliegen op instrumenten). We zijn naar EDLN (Monchengladbach) en EDLV (Niederrhein) geweest. Nou ja, geweest…we hebben even de landingsbaan aangetikt want we maakte een ‘touch and go’ zodat we weer snel door konden vliegen. Na de ‘Phase check’ ben ik nog even langs geweest bij het bedrijf dat het onderhoud aan de vliegtuigen doet. Daar heb ik het een en ander aan uitleg over de motor gehad van een vliegtuigtechnicus. Super! Het was interessant om waarover ik theorie heb moeten leren nu in het echt te zien.
Hier zie je een ILS approach die we vandaag gevlogen hebben. Het kaartje laat zien waar en hoe hoog je moet vliegen. Op het kaartje staan ook de frequenties van de bakens die je nodig hebt. Handig.